.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران در انتظار بهار عدالت
محمد تیموری
مازندران در انتظار بهار عدالت

بالاخره سفر دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور محبوب و مردمي به مازندران قطعي شد و سفر ايشان قريب الوقوع است.
در اين سفر مازندراني ها استقبال گرم و پرشوري از رئيس جمهور عدالت خواه خواهند كرد چون كه مازندراني ها تشنه عدالت هستند. اميدواريم خزان فقر مستور شده مازندران در زير سرسبزيهايش ، زيرباران عدالت رئيس جمهور عدالتخواه و هيئت دولت محبوب و مردمي قرار گيرد. مردمان نجيب و صبور قطعاً از درد دلهايشان خواهند گفت: خواهند گفت كه آنها چگونه از انقلاب دفاع كردند و رشادتهاييآفریدند .اما استانشان سهم كمي از پيشرفت و توسعه برخوردار بوده است.
جاي جاي مازندران پر است از خانواده هايي كه دو يا چند شهيد تقديم انقلاب كرده اند و اين نمونه كمتر در ديگر جاها يافت مي شود كه بعضي از اين خانواده ها در دور افتاده ترین روستاها زندگي مي كنند كه هنوز حتي راه هاي مواصلاتي مناسب ندارند. آري در بعضي از نقاط مازندران فقر و محروميت آنقدر بيداد مي كند كه اشك را از چشمان هر عدالتخواهي جاري مي سازد. آنها از كشاورزي شان خواهند گفت : از مركبات و محصولات چای كه مي پوسند ، از هدررفتن 25 درصد محصولات شالي و برنج به دليل فرسودگي كارخانجات شالي كوبي و كمبود كمباينهاي پيشرفته تر ، از نبود انبارها ، سيلوها وسردخانه ها ، از نبود صنايع مادر ، از قوانين دست و پا گير در اين استان كه اجازه رشد صنايع را نمي دهد به خصوص بعضي از قوانين و مقررات زيست محيطي ، از نرخ بالاي سود بانكي ، از وجود18 درصد آمار بيكاري در بعضي از شهرهاي استان كه در نوع خود در كشور از اين نظر بي نظير است ، از وجود 80 هزار فارغ التحصيل بيكار با مدرك ليسانس و بالاتر از وجود بيش از 1000 طرح نيمه تمام كه بعضي از آنها يك دهه قبل شروع شده اند ، از مشكلات شهري و حل مشكل زباله هاي شهري استان ، از سواحل زنداني مازندران به وسيله ادارات و بخش هاي خصوصي ، از نبود راه هاي مواصلاتي مناسب كه به دليل كم عرض بودن و غير استاندارد بودن بلاي جان آنها شده است ، از اهمال كاري مسئولان گذشته در بستن بعضي از قراردادها كه نياز به بازرسي دارند ، از نبود نمايشگاه بين المللي مناسب ، از نداشتن فرودگاه هاي مناسب ، از نداشتن ترمينالهاي مناسب ، از كمبود اعتبارات فرهنگي و مشكلات ناشران و مطبوعات ، از مشكلات صنعت چاپ استان و فرسودگي آنها و نداشتن دستگاه هاي جديد ، از كمبود اعتبارات براي توسعه گردشگري ، از وجود كلاس هاي چند پايه و مدارس تخريبي كه از بطن همين مدارس محروم چه نخبگاني كه تحويل جامعه داده شده است ، از كمبود اعتبارات آموزش و پرورش كه عليرغم كمبود اين اعتبارات و وجود مشكلات مقامها و رتبه هايي را در كنكور و المپيادها كسب كرده اند و جايگاه پنجم رادر كنكور كسب كرده اند و از خيلي مشكلات و محروميت ها در بخش هاي مختلف كه براي اين كه مكدر نشويد از ذكر آنها خودداري مي كنيم.
دلسوزان استان در صدا و سيما از معضلات استان فيلمي را تهيه كرده اند كه واقعيت هاي زيادي را افشا مي كند و خيلي زجر آور و تكان دهنده است و اوج مظلوميت و محروميت مازندران را نشان مي دهد كه توصيه مي كند هيئت دولت حتماً اين فيلم را نگاه كنند.

آري آقاي رئيس جمهور ما از نظر داشتن امكانات و اعتبارات و توجه ويژه محروم بوده ايم اما عليرغم اين محروميت ها افتخارات و دستاوردهايي را كسب كرده ايم كه جاي بسي تعجب است و تخصيص اعتبارات اين افتخارات و دستاوردها را چندي برابر مي كند. 

آري اگر واقعاً نگاهي عميق به محروميت ها و دستاوردها بيندازيم متوجه نجابت مردم مازندران خواهيم شد و اكنون آنها منتظر بهار عدالت هستند. آنها تشنه عدالت هستند همان طور كه دانش آموزان و فرهنگيانش در طرح پرسش مهر امسال كه درباره عدالت بود مقام اول را كسب كردند.

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " شمال نیوز " مجاز می باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.